Wednesday, November 21, 2012

KPOP? BIGBANG fever introduction

B.I.G B.A.N.G

Okeh, kpop addiction saya bermula dengan group Bigbang. Saya mula mengenali Bigbang ini semenjak tengok dalam variety show korea 'Running man' yang menunjukkan segmen bersama Bigbang. Dalam 'Runningman' ini, Bigbang telah menang dalam melawan group 'Running man' dalam game 'hide and seek' versi korea. Sungguh le hensem mereke mereke ini....huuhuhu..

Selepas tengok show runningman itu, saya try tengok pula dalam youtube tentang Big bang dan lagu yang terus membuatkan saya jatuh cintaaaa ngan bigbang adalah 'Blue'. Semenjak dari itu, saya akan tengok dalam youtube pasal bigbang hari hari sehingga mate lebam. eh! Itulah cerita macammmana saya boleh terjebak dengan demam kpop.

Pengenalan tentang group bigbang :

Ahli terdiri dari 5 orang dan bernaung di bawah YG company.

 G-DRAGON - leader, rapper. Mempunyai bakat beatbox. Juga dikenali sebagai fashion icon, fashionista sebab mempunyai gaya yang unik setiap kali show, lagu baru.. Berbanding top yang juga rapper, g dragon mempunyai suara rap yang tinggi, berbeza dengan top yang mempunyai suara yang dalam. Mempunyai aura ketika menari. Juga merupakan seorang produser/pencipta lagu. Kebanyakan lagu Big bang atau lagu solonya ditulis sendiri oleh G-Dragon, dan merupakan seorang yang genius dalam industri muzik kerana lagu yang dituliskan.


TAEYANG / SOL - vokal. Mempunyai suara yang .....hmm..sedap. Tak tau macam mana nak describe tetapi lagu solo taeyang seperti wedding dress, i need a girl akan terngiang ngiang di telinga untuk jangka masa yang lama juga. Mempunyai skill dance menari yang wow! Fantastic baby!(mengagumkan) berbanding anggota Big bang yang lain. Berupaya menari secara spontan apabila mendengar apa apa jenis muzik.


TOP - anggota big bang yang paling tua sekali atau dipanggil 'hyun' yang bermaksud abang. Seorang yang extremely handsome, dan pandangan mata yang seksi membuatkan sesape pon cair...betul... Berbakat dalam rapping, dan mampu rap secara spontan. Anggota bigbang yang paling hebat dalam beatbox. Semua anggota Bigbang sebenarnya boleh beatbox. Berbakat dalam lakonan Selain pernah berlakon dalam beberapa siri drama seperti i love sam, iris, lakonannya dalam movie 'Into the fire' yang mengisahkan bagaimana sekumpulan pelajar yang menjadi askar untuk melawan musuh dari Korea utara telah memenangi anugerah sebagai pelakon terbaik. Tidak boleh menari.



DAESUNG / D-LITE -anggota bigbang yang mempunyai suara lemak merdu walaupun high note. Banyak part nyanyian daesung adalah untuk yang high note. Senyuman daesung sangat la sweeet, dengan mata yang jadi sepet bile sunyum. Selalu muncul dalam rancangan variety show sebab beliau mempunyai bakat menjadi mc. Selalu muncul dalam rancangan 'family outing' dan mempunyai karektor yang peramah dan  disukai oleh sesiapa sahaja.



SEUNGRI / VI - digelar 'maknae' di dalam Big bang dan merupakan ahli termuda dalam Big bang. Merupakan vokal dalam Big Bang. Mempunyai suara yang lembut dan sweet. Seorang yang bekerja keras, dan rajin berusaha sama ada dalam aktiviti solo, atau dalam rancangan variety show. Boleh bertutur dalam bahasa Jepun dengan baik berbanding anggota Big bang yang lain. Kerana kebolehan ini, Seungri selalu diundang untuk variaty show japan. Juga begelar 'Panda.




'Once a VIP, Always a VIP'- BIG BANG Hwaiting!


No comments:

Post a Comment